The chamber of Englishー英語の小部屋(〃ω〃)

英語学習ブログです!!軽く読める感じで。質問待ってまーす

Why can’t we speak???

Hello. I've just been to Helsinki and London. I was really happy to be there. I found Finnish people speak English naturally! I don't have any difficulty to communicate in there. Most of us heard the education of Finland is the best. I felt it's true.

Furthermore, I met lots of foreigners from many countries while traveling but they can speak English, too. Of course it's not as good as Finnish people but it's good enough to travel around.

Now I have a question. "Why most of Japanese can't speak English?" We are the most hardworking nationality. We study harder than anyone. It's weird.

まだ自分が英語モードなので英語で書いてみました。細かいミスは気にしないで下さいね。

一言で言うと「なんで日本人だけ英語話せないのかなあ」てことです。

ヘルシンキに行ったらまるで英語圏みたいに普通に英語が通じました。北欧旅行してたとき、会った世界中からの旅行者のみなさんも英語ができました。日本人は中国人を舐めてるかもしれませんが、海外を個人旅行するような中国人=富裕層は英語が上手です。子どもでさえ。

英語が出来ないのはもう日本人だけなんじゃない?!と思いましたね。

やばくない?

ではまた